Psycholog, pedagog, logopeda
Pedagog szkolny:
mgr Anna Sawicka-Borkowicz
Godziny pracy
poniedziałek: 9:50 - 10:35 / 11:45 - 12.30
wtorek: 8:55 - 11:30
środa: 9:50 - 11:30
czwartek: 9:50 - 12:30
Drogi uczniu, możesz się do mnie zwrócić gdy:
- masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać, chciałbyś z kimś porozmawiać
- czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny
- nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem
- masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej
Przyjdź także wtedy, gdy:
- chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem
- chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób
- masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić
Drogi rodzicu, zwróć się do pedagoga szkolnego, gdy:
- niepokoi Cię zachowanie dziecka
- chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich z nim relacjach
- masz pytania dotyczące wyników w nauce dziecka i jego funkcjonowania w szkole
- potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania
- masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić
- szukasz pomocy
Psycholog:
mgr Joanna Latarska
Godziny pracy
wtorek: 8.55 - 12.30
środa: 8:00 - 10:35
Drogi Uczniu, zapraszam Cię, gdy: | Drogi Rodzicu, zapraszam Cię, gdy: |
---|---|
potrzebujesz wsparcia emocjonalnego | chcesz pozytywnie wpływać na dziecko |
chcesz zmotywować się do działania | nie wiesz, jak rozmawiać z nastolatkiem |
pragniesz rozwijać swoje zdolności | czujesz, że w Twojej rodzinie dzieje się źle |
nurtują Cię pytania, wątpliwości | coś w zachowaniu dziecka Cię niepokoi |
chcesz radzić sobie z emocjami, stresem | czujesz się bezradny |
brakuje Ci pewności siebie | masz pytania dotyczące metod wychowawczych |
czymś się martwisz | potrzebujesz wsparcia |
chcesz podzielić się czymś dobrym | masz pomysły na ciekawe inicjatywy szkolne |
Logopeda:
mgr Patrycja Dąbrowska
Godziny pracy
poniedziałek: 8:55 - 12:30
wtorek: 8:55 - 13:25
środa: 8:55 - 11:30
czwartek: 8:55 - 9:40
Drogi Rodzicu!
- Mów, mów i jeszcze raz mów!!! Zwracaj się bezpośrednio do dziecka i dawaj mu czas na odpowiedź. Różne sytuacje domowe wykorzystaj do mówienia.
- Rozmawiaj o rzeczach, które razem z dzieckiem wykonujesz.
- Obdarzaj komentarzem każdą czynność wykonywaną przy dziecku (np. podczas gotowania, jedzenia, mycia, sprzątania),
- Dbaj o prawidłowe żucie, gryzienie i połykanie. Wprowadzaj pokarmy o twardej konsystencji. Zwróć uwagę jak dziecko oddycha czy nosem, czy ustami podczas snu i milczenia. Jeżeli dziecko ma otwarte usta jego żuchwa układa się nienaturalnie i zmienia się ułożenie języka. Daje to w konsekwencji wady zgryzu jak również wady wymowy. Dzieci takie częściej się przeziębiają.
- Zachęcaj dziecko do opisywania tego, co widzi wokół siebie (w swoim pokoju, za oknem itp.), co robi i co chce robić.
- Prowokuj dziecko do nazywania przedmiotów, którymi się bawi.
- Zwróć uwagę na słuch dziecka. Jeśli coś cię niepokoi skontaktuj się z lekarzem. Szukajcie razem źródła dźwięku, w ten sposób kształcisz jego uwagę słuchową. Nie wymagaj mówienia, czy powtarzania, gdy dziecko nie jest do tego gotowe.
- Zachęcaj dziecko do opowiadania o tym, co widziało na spacerze, co zostało kupione w sklepie itp.
- Mów zawsze w nawiązaniu do konkretnych znajdujących się w zasięgu wzroku przedmiotów czy obrazków. Często powtarzaj te same informacje. Zachęcaj do utrzymywania kontaktu wzrokowego. Ucz wierszyków i rymowanek/ jeśli jest to możliwe/. Wprowadzaj zabawy paluszkowe np.: idzie rak nieborak, sroczka kaszkę warzyła itp. Rytm i koordynacja mają ogromne znaczenie dla rozwoju, płynnej zrozumiałej mowy.
- Prowadź ćwiczenia oddechowe: dmuchanie baniek mydlanych, dmuchanie na lekkie przedmioty, dmuchanie na wiatraczki, granie na prostych instrumentach muzycznych typu trąbka, flet, zdmuchiwanie świeczki, picie i dmuchanie przez słomkę itp.
- Staraj się by rozmowa była przyjemnością!!!